Zgłoś Zespół do miejskiego hackathonu-  PRINT HACK

 

Gmina Miasto Rzeszów we współpracy z Katedrą Konstrukcji Maszyn Politechniki Rzeszowskiej informują o zmianie etapów hackathonu:

Harmonogram hackathonu:

Data

Zakres

Do 29.10.2022 r.

Zgłoszenia Zespołów (skład Zespołu 1-5 osób)

I etap poszukiwanie- prototypowanie pomysłów

Od 29.10 do 7.11.2022 r.

Prace Zespołów nad koncepcja platformy
(Zespoły pracują zdalnie na koncepcją przy wsparciu Ekspertów
i Jury w formie hybrydowej)

7.11.2022 r.

Zgłoszenie prezentacji do oceny Jury (prezentację projektu opracowanej koncepcji należy przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. nie przekraczając dnia tj. 7.11.2022 r.)

10.11. 2022 r.

Ocena projektów przez Jury- spotkanie z Zespołami
od godz. 11:00 (Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab, ul. 3 Maja 13, I piętro)

II etap- inkubacji pomysłu

Od 11.11 do 30.11

Praca nad wdrożeniem pomysłu w przestrzeń Miasta

III etap- ewaluacja

8 grudnia

Prezentacja projektu

 

 

Wyzwanie: opracowanie platformy integratora druku 3D

 Link do rejestracji  https://forms.office.com/r/yrwArusfgv

 

Nagroda: wdrożenie testowe koncepcji wypracowanej przez Zwycięski Zespół
w przestrzeni Miasta jak również po II etapie Zespół otrzyma nagrodę w wysokości 50 000,00 zł brutto. Testowe rozwiązanie zostanie zaprezentowane podczas Finałowej Gali Rzeszowskiego StartUP MIX- 8 grudnia br.

 

Zespoły:

W skład każdego zespołu powinno wchodzić maksymalnie 5 osoby (istnieje możliwość pojedynczego zgłoszenia się i dołączenia do innego Zespołu).

             

Eksperci:

Zaproponowane i zaprezentowane podczas miejskiego hackathonu rozwiązania oceniać będzie Jury w składzie:

  • dr hab. Grzegorz Budzik, Kierownik Jednostki w Katedrze Konstrukcji Maszyn Politechniki Rzeszowskiej (Przewodniczący),
  • Dr inż. Andrzej Paszkiewicz, profesor uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, zakład Systemów Złożonych Politechniki Rzeszowskiej,
  • Tomasz Kamiński, Wiceprzewodniczący Rady Miasta Rzeszowa,
  • Sławomir Sołtys, B&M OPTIK Sp. z o.o.,
  • Mateusz Majewski, Prosolutions,
  • Zbigniew Bury, Dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa,
  • Sławomir Świder, Zastępca Dyrektora Biura Obsługi Informatycznej
    i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta Rzeszowa,
  • Tomasz Skoczylas, Dyrektor Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab,
  • Katarzyna Dybaś, Kierownik Referatu Marki Miasta Urzędu Miasta Rzeszowa.

 

Ocena koncepcji:

Członkowie Jury konkretne rozwiązania punktować będą pod kątem poprawności podejścia do tematu hackathonu, potencjału rozwojowego danego pomysłu, jego użyteczności oraz formuły i sposobu prezentacji. Dla zwycięskiej drużyny przewidziana jest nagroda główna w wysokości 50 000,00 złotych brutto 

 

Założenia:

Opracowanie platformy integratora druku 3D- takie zadanie wyznaczyli
dla uczestników miejskiego hackathonu organizatorzy, czyli Gmina Miasto Rzeszów
we współpracy z Katedrą Konstrukcji Maszyn Politechniki Rzeszowskiej.

Koncepcja Integratora Druku 3D (ID3D) zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i zastosowań systemów druku 3D dotyczących procesów edukacyjnych,  badań naukowych, aplikacji przemysłowych, wytwarzania modeli w warunkach domowych oraz wielu innych obszarów obejmujących m.in. medycynę, reklamę, sztukę, wzornictwo czy muzealnictwo. Użytkownicy będą mogli zapoznać się z aktualną liczbą drukarek 3D zgłoszonych do platformy integrującej, potencjalnym zapotrzebowaniem na wydruki 3D oraz na wiedzę z obszaru technologii przyrostowych. Możliwa będzie wymiana doświadczeń w obszarze druku 3D jako forum dyskusyjne dedykowane dla różnych użytkowników drukarek 3D m.in. w zakresie edukacyjnym, naukowym, przemysłowym
i hobbystycznym. Zadaniem integratora będzie utworzenie platformy wiedzy zarówno
o druku 3D jak też w obszarach ściśle powiązanych do których należą modelowanie
3D-CAD, rekonstrukcja 3D,  skanowanie 3D,  obróbka programowa danych, projektowanie wirtualne i rzeczywistość wirtualna. Integrator będzie umożliwiał tworzenie wirtualnej galerii projektów i wydruków 3D w obszarach technicznych
i artystycznych.

Wprowadzanie danych do integratora będzie się opierało na dobrowolnym wypełnieniu formularza obejmującego dane techniczne systemów druku 3D, obszary działalności
i zastosowań, dane kontaktowe z uwzględnieniem prawnych aspektów przetwarzania danych podmiotowych i osobowych.

Dodatkowo ID3D powinien posiadać panel administracyjny, który pozwoli uzupełniać bieżące dane, a administrator systemu będzie je zatwierdzać. Dane po akceptacji automatycznie będą aktualizowane na portalu.

Dodatkowe wymagania dla ID3D to: formularz zgody na administrowanie danych oraz dostępność dla osób niepełnosprawnych.

Platforma powinna obejmować m.in. obszary:

  1. Edukacja – informacje dotyczące szkół, które posiadają systemy druku 3D oraz niezbędną wiedzę oraz narzędzia do ich stosowania; informacje dotyczące wykorzystania drukarek 3D w procesach edukacyjnych; wskazanie możliwości wykorzystania druku 3D w aspektach życia codziennego – od pomysłu
    do realizacji.
  2. Badania Naukowe – stan aktualnie prowadzonych badań naukowych z zakresu druku 3D oraz w obszarach ściśle powiązanych z modelowaniem 3D – CAD, inżynierią odwrotną, skanowaniem 3D, obróbką danych, inżynierią produkcji, itp.; możliwość wykorzystania wiedzy na podstawie otrzymanych wyników; pomoc zarówno z zakresu wiedzy i doświadczenia jak również wykorzystania zaplecza sprzętowego innej instytucji.
  3. Przemysł – integracja przemysł – nauka – edukacja; wymiana doświadczeń; wsparcie merytoryczne (wymiana doświadczeń między różnymi grupami interesariuszy – często podczas poszukiwania rozwiązania); świadczenie usług
    z zakresu druku 3D jak również innych obszarów ściśle powiązanych.
  4. Hobby – dzielenie się swoimi zainteresowaniami z zakresu druku 3D, nowymi rozwiązaniami, dodawanie i pobieranie modeli (prac) przez użytkowników, dzielenie się doświadczeniami, pomoc w rozwiązywaniu problemów zaplecza domowego druku 3D i związanych z nim elementów, udostępnianie informacji
    i nowinek dotyczących druku 3D.
  5. Sztuka – wskazanie możliwości wykorzystania druku 3D w sposób kreatywny
    w sztukach wizualnych, wzornictwie przemysłowym oraz w szerzeniu druku 3D w praktykach artystycznych; wykorzystanie inżynierii rekonstrukcyjnej 3D oraz druku 3D w celach odbudowy np. zniszczonych dzieł sztuki.
  6. Medycyna – informacje dotyczące wykorzystania druku 3D w aspektach medycznych; wskazanie możliwości aplikacji druku 3D w medycynie; pomoc
    w wykonaniu lub zaprojektowaniu struktur anatomicznych.
  7. Galeria projektów i wydruków 3D.
  8. Inne aplikacje – pozostałe aspekty i możliwości wykorzystania druku 3D; konferencje, targi, konkursy tematyczne itp..

 

 

Adres siedziby:

CENTRUM INNOWACJI MIEJSKICH - URBAN LAB 

ul. 3 Maja 13, 35-030 Rzeszów

Tel.: (+48) 17 748 40 75                                   

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.