Wydłużamy czas pracy dla uczestników miejskiego hackathonu “PRINT HACK”!

 

Nie do 29 października, a do 7 listopada biorące udział w miejskim hackathonie drużyny mają czas na opracowanie koncepcji platformy integrującej systemy druku 3D. Zgłoszenia do udziału w maratonie programowania przyjmowane są do najbliższej soboty.

 

Hackathon to inaczej maraton programowania, czyli skierowane do osób z branży informatycznej wydarzenie, podczas którego uczestnicy pracują nad rozwiązaniem postawionego przed nimi zadania.

Wyzwaniem, które czeka na zawodników miejskiego hackfestu pn. “PRINT HACK- platforma integratora druku 3D” jest opracowanie interaktywnego narzędzia, które w jednym miejscu skupiać będzie użytkowników drukarek 3D z terenu Gminy Miasta Rzeszów oraz związane z drukowaniem przestrzennym zagadnienia. 

Koncepcja Integratora Druku 3D zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i zastosowań systemów druku 3D dotyczących procesów edukacyjnych, badań naukowych, aplikacji przemysłowych czy wytwarzania modeli w warunkach domowych. Użytkownicy będą mogli zapoznać się również z aktualną liczbą drukarek 3D zgłoszonych do platformy integrującej, potencjalnym zapotrzebowaniem na wydruki 3D oraz wiedzą z obszaru technologii przyrostowych - informuje Tomasz Skoczylas, dyrektor Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab.

Zgłoszenia chętnych do udziału w wydarzeniu osób lub drużyn (maksymalnie 5-osobowych) przyjmowane są do soboty, 29 października. Do 7 listopada zaś uczestnicy hackathonu przesyłać mogą projekty konkursowe, które Jury oceniać będzie pod kątem potencjału rozwojowego, użyteczności, poprawności podejścia do tematu oraz formuły i sposobu prezentacji.

Spotkanie z Zespołami w Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab zaplanowane jest 10 listopada.

Od 11 listopada zaś do końca miesiąca trwać będzie II etap hackathonu, czyli prace nad wdrożeniem wybranego do przetestowania rozwiązania.

Przypomnijmy- na zwycięski team czeka nagroda pieniężna w wysokości 50 000,00 zł brutto oraz testowe wdrożenie wygranej koncepcji w przestrzeni miasta.

Najlepszy projekt integratora zaprezentowany zostanie 8 grudnia podczas Finałowej Gali Rzeszowskiego StartUP MIXu.

Skład Jury:

  • dr hab. Grzegorz Budzik, Kierownik Jednostki w Katedrze Konstrukcji Maszyn Politechniki Rzeszowskiej (Przewodniczący),
  • Dr inż. Andrzej Paszkiewicz, profesor uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, zakład Systemów Złożonych Politechniki Rzeszowskiej,
  • Tomasz Kamiński, Wiceprzewodniczący Rady Miasta Rzeszowa,
  • Sławomir Sołtys, B&M OPTIK Sp. z o.o.,
  • Mateusz Majewski, Prosolutions,
  • Zbigniew Bury, Dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa,
  • Sławomir Świder, Zastępca Dyrektora Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta Rzeszowa,
  • Tomasz Skoczylas, Dyrektor Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab,
  • Katarzyna Dybaś, Kierownik Referatu Marki Miasta Urzędu Miasta Rzeszowa.