Notatka z panelu eksperckiego

„Wysoka jakość kształcenia – co to znaczy?”

Organizacja spotkania sfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu „Nauka z biznesem realnym sukcesem”.

Uczestnicy:

Andrzej Barański (Herbewo), Clarinda Calma (WSE), Małgorzata Gosek (WSE), dr Jarosław Gowin (WSE), Małgorzata Grzelewska (WSE), Bartłomiej Juszczyk (Grupa Adweb), dr Jacek Kasz (WSE, RR Donnelley Europe), Wiesława Kornaś (Krakowski Park Technologiczny), Renata Kluska (WSE), Magdalena Łukasik (Krakowskie Biuro Festiwalowe), Mateusz Perdek (HSBC), Seweryn Rudnicki (WSE, moderator), dr Kazimierz Sedlak (Sedlak&Sedlak), Dorota Szmigielska (WSE), Anna Węglarz (WSE), Marcin Węgrzyn (Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji), Michał Wierzchowski (Addeco).

 

Miejsce i czas:

Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, 20.06.2011

       Na rynku pracy istnieje nadmiar absolwentów kierunków humanistycznych i społecznych. Z badań ilościowych wynika, że zarabiają mniej, niżej cenią swoje umiejętności, częściej zmieniają studia między licencjatem a studiami magisterskimi oraz częściej podejmują drugi kierunek studiów (niestety zwykle zbliżony do pierwszego). Jednym z powodów tego stanu rzeczy może być brak adekwatnej informacji o zawodach i rynku pracy na etapie szkoły średniej i błędny wybór kierunku studiów.

 

       Potrzebne kompetencje pracownika są silnie uzależnione od konkretnego stanowiska pracy oraz od branży i wielkości przedsiębiorstwa. Na niektórych stanowiskach poszukiwane są konkretne umiejętności poparte certyfikatem, a na innych ogólnie przygotowany pracownik, który następnie jest przeszkalany (ten model zwłaszcza w branży BPO – outsourcingu). Nie da się przygotować absolwenta, który byłby dopasowany do potrzeb każdego pracodawcy.

 

  Propozycja: Branie pod uwagę przy przygotowywaniu planów kształcenia konkretnych stanowisk pracy, które mogą zajmować absolwenci danego kierunku czy specjalności i związanych z nimi poszukiwanych kompetencji.

 

       Duże znaczenia mają kompetencje miękkie, przydatne na prawie każdym stanowisku pracy: umiejętność i chęć uczenia się, komunikacja, praca w grupie, kultura osobista, zarządzanie czasem, praca projektowa, punktualność. Ważne są zwłaszcza te z nich, których nie da się wykształcić szybko np. znajomość języka, logiczne myślenie, formułowanie myśli. Pozostałe (np. obsługa klienta, znajomość konkretnego programu) są łatwo wyuczane, a także często specyficzne dla organizacji i trudne do przeniesienia. Umiejętności miękkie są często ważniejsze niż ukończony kierunek studiów, zwłaszcza wśród absolwentów kierunków społecznych i humanistycznych.

 

 Propozycja: dalszy kształtowanie kompetencji miękkich w ramach modyfikacji programów w związku z Krajowymi Ramami Kwalifikacji.

 

       Wśród kompetencji miękkich istotna jest także przedsiębiorczość połączona z rozumieniem rynku i swojego potencjału. Do ważnych umiejętności należy też zarządzanie czasem, a do postaw uczciwość.

 

 Propozycja: warsztaty z przedsiębiorczości uczące nie tylko zakładania firmy pod względem formalnym, ale także rozwijające realistyczne myślenie o pomysłach biznesowych (wskazane we względu na stosunkowo duży odsetek studentów WSE zakładających własne firmy).

 

       Inną istotną kompetencją miękką jest umiejętność sprawnego pisania tekstów dostosowanych do potrzeb branży (np. tekstów PR-owych, informacji prasowych).

 

 Propozycja: warsztaty uczące nie po prostu technik pisania, ale konkretnych gatunków potrzebnych na stanowiskach pracy, które zajmują studenci WSE (np. PR-owych, komunikacji biznesowej).

 

       Istotne jest nie tylko treść kształcenia, ale także jego forma. Przykładowo, nie jest konieczny osobny przedmiot poświęcony zarządzaniu czasem czy pracy w grupie, ale właściwsze jest ich rozwijanie ich w trakcie różnych przedmiotów i zadań (np. projektów). Ważne jest stawianie wysokich wymagań, przestrzeganie określonych wcześniej zasad i terminów.

 

 Propozycja: dalszy rozwój uczenia metodą projektów i case study w ramach modyfikacji programów w związku z Krajowymi Ramami Kwalifikacji.

 

       Bardzo ważna dla pracodawcy jest informacja, czy absolwent ma doświadczenie zawodowe. Powinno być ono jednak związane z podobnym środowiskiem pracy
(i dawać np. znajomość standardów komunikacji, umiejętność pracy w zespole), a nie jakąkolwiek pracą czy „dorabianiem”. Podstawowym źródłem takiego doświadczenia są właściwe zorganizowane praktyki i staże studenckie.

 

 Propozycja: odpowiednia, starannie przygotowana pod względem programu oferta praktyk i staży – tak by studenci trafiali do miejsc faktycznie oferujących możliwość rozwoju.

 

       Problemem bywają także nieadekwatne oczekiwania znacznej grupy kandydatów
– nadmierna pewność siebie, oczekiwania dotyczące wysokości pensji i zajmowanego stanowiska, przy jednoczesnym braku adekwatnych kompetencji. Kandydatom do pracy często brak umiejętności oceny własnego potencjału, a także rozpoznania oczekiwań pracodawcy np. na podstawie ogłoszenia o pracę.

 

 Propozycja: Warsztaty dla studentów z udziałem przedstawicieli agencji pośrednictwa praca lub osoby z działów HR uzupełniające wymienione braki.

 

       Są różne modele wysokiej jakości kształcenia: jednym jest kształcenie ogólne („człowiek renesansu”), a drugim bardzo specjalistyczne („ekspert”), ale nawet w pierwszym modelu pożądane jest wykształcenie pewnych konkretnych, przydatnych w praktyce i pożądanych przez pracodawców umiejętności. Mimo to w kontekście zmian na rynku pracy zachodzących w dłuższej perspektywie pożądane będą nie tylko konkretne umiejętności, ale także umiejętność dostosowania się i szybkiego uczenia.

 

 Propozycja: Identyfikacja tych konkretnych umiejętności związanych z poszczególnymi kierunkami i specjalnościami, uwzględnienie ich w planach kształcenia i w sposobie weryfikacji efektów kształcenia (egzaminach, pracach dyplomowych).

 

       Można przewidywać duże zapotrzebowanie na pracowników w działach sprzedaży i działach obsługi i utrzymywania relacji z klientami – na tych stanowiskach mogą odnaleźć się „humaniści”.

 

 Propozycja: Identyfikacja i kształtowanie kompetencji potrzebnych na tych stanowiskach.

 

       W dłuższym okresie problemem może być dość słabe zakorzenienie firm outsourcingowych w Polsce – w perspektywie 10 lat nie jest wykluczony odpływ tego kapitału i duża grupa osób, które mimo doświadczenia na tych stanowiskach mogą mieć problemy na rynku pracy.

 

 Propozycja: Uświadamianie studentów na temat mocnych i słabych stron pracy na tego rodzaju stanowiskach (wskazane z uwagi na fakt, że największy odsetek absolwentów WSE znajduje zatrudnienie właśnie w centrach outsourcingowych).

 

Uwagi ogólne:

Spotkanie było wartościowe m.in. dzięki możliwości poznania perspektywy pracodawców (wyrażanej tez przez obecnych przedstawicieli instytucji pośredniczących między pracodawcami a pracownikami) i „urealnienia” wskaźnikowej lub potocznej wiedzy o sytuacji na rynku. Zebrane dane nie mogą być jednak traktowane jako reprezentujące jedyny punkt widzenia czy przeniesione wprost na konkretne rozwiązania. Wymagają natomiast refleksji i opracowania rozwiązań po uwzględnieniu innych źródeł informacji (np. opinii osób odpowiedzialnych za program studiów oraz zdania studentów i kandydatów na studia), a także potrzeb i możliwości uczelni.

Projekt „Młody przedsiębiorca – trzy kroki w świat biznesu” skierowany był do młodych, przedsiębiorczych ludzi, których wiek nie przekraczał 25 lat i nie byli zarejestrowani jako bezrobotni.

Głównym celem była pomoc w założeniu działalności gospodarczej oraz zapewnienie nowym firmom kompleksowego wsparcia informacyjnego, doradczego i finansowego.Organizacja szkoleń ogólnych i specjalistycznych dostarczyła uczestnikom wiedzy w tym zakresie. Konsultacje pozwoliły na dopracowanie biznesplanów oraz w późniejszym czasie na pomoc w ramach prowadzenia działalności gospodarczej. Były to cenne godziny dla każdego uczestnika.Szkolenia były prowadzone przez specjalistów znających dobrze specyfikę przedsiębiorstw. Wszyscy uczestnicy otrzymali materiały szkoleniowe, które przydadzą się im nie tylko w czasie trwania projektu.

Nabyta wiedza oraz wsparcie pomostowe pozwoliło uczestnikom pokonać najczęstsze bariery, które mogli napotkać na początku działalności

Analiza wyników badań jakości kształcenia w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera -badania: studentów I, II roku oraz absolwentów WSE.

Biuro Karier Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera  zorganizowało konferencję, w ramach której problematyka doradztwa edukacyjnego i zawodowego poddana zostawała publicznej dyskusji. Konferencja była połączeniem konferencji naukowej i debaty społecznej. Celem konferencji było upowszechnienie idei profesjonalnego doradztwa edukacyjnego i zawodowego w dokonywaniu właściwych wyborów, zgodnych z predyspozycjami, wiedzą, zainteresowaniami i możliwością realizowania się w przyszłym życiu zawodowym.

Projekt „Kompetentnie ku przyszłości” finansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,  Działanie 4.1.1 „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni”. Instytucją Wdrażającą jest Ministerstwo Nauki  i Szkolnictwa Wyższego, a okres realizacji projektu to: 01.09.2008 – 31.12.2010. W ramach projektu Biuro Karier realizuje działanie 7  oraz uczestniczy w realizacji działania 4.

  

Biuro Karier we współpracy z firmą rekrutacyjną Start People Professionals realizowało program stażowy „Najlepsi dla Najlepszych”.

  • Celem programu było zorganizowanie 100 staży dla 100 studentów WSE.
  • Najlepsi studenci zostali wyselekcjonowani pod względem kompetencji  oraz potencjału przez firmę Start People Professionals oraz Biuro Karier WSE.
  • Program stażowy "Najlepsi dla najlepszych", był częścią projektu rozwojowego "Kompetentnie ku przyszłości", realizowanego przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

 

Firmy i instytucje biorące udział w programie stażowy:

 

Serdecznie zapraszamy studentów WSE na indywidualne emisje filmów szkoleniowych od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00 w Biurze Karier , pokój B13.


Biuro Karier dysponuje szeroką ofertą tytułów:

  • AUTOPREZENTACJA czyli jak zbudować swój pozytywny wizerunek - cykl

        cz.I    Savoir-vivre w pracy
        cz.II  Jak wywrzeć dobre wrażenie na innych
        cz.III Mowa ciała w praktyce 

 

TEU students are welcome to individual emissions of training films from Monday to Friday, from 8 a.m. to 5 p.m. in the Careers’ Service, room B13.


The Careers’ Service offers a broad range of titles:

  • AUTOPREZENTACJA czyli jak zbudować swój pozytywny wizerunek - cykl

       Part I    Sa­vo­ir-vi­vre w pra­cy
       Part ​II  Jak wy­wrzeć do­bre wra­że­nie na in­nych
       Part III Mo­wa cia­ła w prak­ty­ce 

Biuro Karier Wyższej Szkoły Europejskiej, przyłączając się do inicjatywy Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych RP organizuje corocznie wydarzenia w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery.

  • Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r.

Biuro Karier WSE po raz siódmy włączyło się w coroczną organizację wydarzeń.

21 października wykład Kim jest Twój doradca zawodowy? rozpoczął całodniowy cykl wydarzeń, w których udział wzięli uczniowie szkół średnich wraz z nauczycielami. Kolejnymi punktami były warsztaty o tematyce doradczej, poruszające następujące kwestie:

  • Strategie budowania własnej pozycji zawodowej czyli jak doradzać młodym ludziom
  • Świat zawodów; nowe i zanikające… Zawody przyszłości i wizja transferu kompetencji. Dlaczego warto poznawać zawody?
  • Osobowość zawodowa: decyzje edukacyjno-zawodowe w zgodzie z samym sobą.

23 października odbyła się konferencja pt. Doradztwo zawodowe – perspektywa bliższa i dalsza; była to już druga edycja tego wydarzenia, gromadzącego ekspertów i specjalistów reprezentujących nie tylko publiczne służby zatrudnienia, ale także biura karier, branżę szkoleniową i konsultingową oraz NGO.

Szczegółowy program OTK 2015 pobierz poniżej.

 

  • Ogólnopolski Tydzień Kariery 2014 r.

W październiku 2014 roku studenci WSE mieli możliwość uczestniczyć w wydarzeniach zorganizowanych przez Biuro Karier w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Karierym.in w wykładzie gościnnym Silvany Gomez pt. Oportunidades laborales para Europa en América del Sur. Polacos en Sudamerica, wygłoszonym języku hiszpańskim, a także w wykładach i warsztatach poruszających tematykę kariery i jej rozwoju:
•    Decyzje edukacyjne i zawodowe w szerszej perspektywie: Rola tworzenia własnych strategii na rynku pracy.
•    Transfer kompetencji i jego rola w poruszaniu się po rynku pracy.
•    Najpierw zaufaj sobie.
•    E-rynek pracy, czyli wpływ wirtualnego świata na realne życie; szanse i zagrożenia.
•    Rozmowa kwalifikacyjna.
•    Rynek pracy i oczekiwania względem pracowników. Równe traktowanie w zatrudnieniu.
•    Humanista na rynku pracy; osobowość zawodowa, środowisko pracy, poszukiwanie i pogłębianie wiedzy na temat własnego zawodu.

Szczegółowy program OTK 2014 pobierz poniżej.

  • Ogólnopolski Tydzień Kariery 2013 r.

120 uczniów i 67 studentów WSE wzięło udział w organizowanym po raz piąty Ogólnopolskim Tygodniu Kariery. Uczniowie uczestnicząc w wykładach i warsztatach, mogli znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: co to jest ścieżka kariery? czy należy ją planować? jak rozwijać kompetencje? Natomiast studentom WSE zostały zaproponowane zajęcia z zakresu elementów prawa pracy (od zawarcia stosunku pracy do jego rozwiązania), ochrony kodeksu pracy przed dyskryminacją (sytuacje starania się o pracę i procesu rekrutacji i selekcji),charakterystyki umów o pracę, zakładania własnej działalności gospodarczej oraz wsparcia instytucjonalnego na rynku pracy (Publiczne Służby Zatrudnienia, programy unijne).

 

  • Ogólnopolski Tydzień Kariery 2012 r.

Biuro Karier Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera po raz czwarty włączyło się w organizację Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery 2012. Zaproponowane tematy warsztatów oraz wykładów spotkały się z dużym zainteresowaniem szkół a także studentów. Na nasze  zaproszenie łącznie odpowiedziało 451 uczniów oraz 92 studentów WSE.

Uczniowie i opiekunowie z zaangażowaniem uczestniczyli w treningu pokazującym jak mądrze rozwijać i wykorzystywać własne kompetencje . Dowiedzieli się także jak radzić sobie ze stresem i przyjmować właściwe postawy asertywne

Studenci natomiast otrzymali dużą dawkę entuzjazmu od prelegentów, którzy przekonywali ich o możliwościachPlanowania Kariery Zawodowej. Zajęcia miały bardzo praktyczny wymiar ze względu na zaproszonych gości: 

  • Tomasza Kitę - Prezesa Fundacji im. Hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowie
  • Sebastiana Kolisza - Dyrektora Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości
  • Zbigniewa Łachmana - Prezesa Interim Management Polska SA; „Absolwent na rozmowie o pracę”
  • dra  Jacka Solarza - Z Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie; „Pomoc Urzędów Pracy dla absolwentów szkół wyższych”

Szczegółowy program OTK 2012 pobierz poniżej.

 

  • Ogólnopolski Tydzień Kariery 2011 r.

W  wydarzeniach zorganizowanych przez Biuro Karier WSE w ramach  III Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery udział wzięło ok. 550 osób. Dużą część uczestników stanowili uczniowie szkół średnich. Biorąc udział w wykładach mogli usłyszeć jak rozwijać własne kompetencje, jak sobie radzić w sytuacjach stresujących lub jak być asertywnym. Dla Studentów WSE jak również innych uczelni Krakowskich, UJ, UEK, AGH,  zostało zorganizowanych szereg warsztatów i wykładów dotyczących umiejętnego poruszania się po rynku pracy. Wydarzeniem skierowanym do wszystkich zainteresowanych rozwojem własnej ścieżki kariery zawodowej była dyskusja panelowa, w której udział wzięli wykładowcy, pracodawcy oraz absolwenci WSE.

Szczegółowy program OTK 2011 pobierz poniżej.

 

  • Ogólnopolski Tydzień Kariery 2010 r.

W ramach II Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery została zorganizowana dyskusja panelowa pt. "Humanista na rynku pracy", z udziałem przedstawicieli środowiska naukowego, ekspertów praktyki gospodarczej, przedstawiciela biura karier uczelni zagranicznej oraz absolwenta WSE. W dyskusji uczestniczyło 170 studentów WSE.

 

  • Ogólnopolski Tydzień Kariery 2009r.

W dniach 6 i 7 października 2009 roku, Biuro Karier zorganizowało szereg działań pod wspólnym hasłem „Jak wybrać zawód?”. Odwiedzając WSE w tych dniach, można było uczestniczyć  w następujących wydarzeniach:

Dyskusja panelowa „O odpowiedzialności pracodawcy i pracownika” – dyskusja mająca na celu zwrócenie uwagi na problem odpowiedzialności w pracy, zarówno ze strony pracownika jak i pracodawcy (problem został  dostrzeżony na podstawie wyników badań  socjologicznych, prowadzonych przez Wyższą Szkołę Europejską w  roku akademickim 2008/2009). Dyskusja była moderowana przez dyrektora Małopolskiego Związku Pracodawców Polskich. Wśród panelistów znaleźli się pracodawcy, przedstawiciele środowiska naukowego, władz uczelni, firmy doradztwa personalnego, doradca zawodowy oraz absolwenci.

Prezentacja sylwetek zawodów - warsztaty mające na celu bezpośrednią informację na temat danego zawodu, przekazywaną przez specjalistę – praktyka, na co dzień zajmującego się daną profesją.  Przeprowadzono sześć prezentacji zawodów (specjalista ds. analizy i badania rynku, specjalista ds. PR, specjalista ds. HR, Technical Writer, tłumacz, specjalista ds. pozyskiwania funduszy europejskich). Zajęcia były adresowane do studentów, ale udział w nich był otwarty dla wszystkich zainteresowanych danym zawodem – łącznie uczestniczyło w warsztatach ok. 120 osób.

Stanowisko konsultacyjne – Konsultacja dokumentów aplikacyjnych - konsultacje prowadzili specjaliści z firmy doradztwa personalnego

Stanowisko konsultacyjne – Diagnoza zainteresowań z wykorzystaniem Wielowymiarowego Kwestionariusza Preferencji oraz omówieniem wyników z doradcą zawodowym

„Od przedszkolaka do studenta” – zajęcia pokazowe z doradztwa zawodowego dla poszczególnych grup wiekowych” miały miejsce 7 października. Od godz. 10 do 16 przeprowadzane były pokazowe lekcje dotyczące tematyki doradztwa zawodowego. Uczestniczyły w nich dzieci z przedszkola, uczniowie: szkoły podstawowej (klasa V), gimnazjum (klasa III) i liceum (klasa III) oraz studenci. Tematyka zajęć była dostosowana do potrzeb i możliwości wynikających z danego etapu rozwojowego. Cześć zajęć była prowadzona przez doradcę zawodowego (przedszkole, gimnazjum, studenci), część przez nauczycieli z danych szkół (szkoła podstawowa, liceum). Na podstawie zebranego materiału filmowego planujemy stworzenie filmu, obrazującego wieloaspektowość edukacji z zakresu doradztwa zawodowego, a co za tym idzie szeroki zakres możliwości w tym zakresie.

„Maraton filmów szkoleniowych”, podczas którego zaprezentowano filmy dotyczące planowania kariery zawodowej, przygotowania i prezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej oraz szeroko pojętej autoprezentacji. Tak jak i inne nasze propozycje maraton był otwarty dla wszystkich zainteresowanych.

 
W realizacji tych inicjatyw uczestniczyli:

9 listopada 2011 r., w auli Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera, odbyła się uroczysta inauguracja Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości WSE.

W głównej części inauguracji udział wzięli: Dariusz Żuk – prezes Fundacji Polska Przedsiębiorcza, dr Aleksander Dańda – dziekan WSE,Richard Lukas – prezes PMR, Marek Piwowarczyk - wiceprezes Business Centre Club,kanclerz Loży Małopolskiej, Sebastian Kolisz – dyrektor Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości,  a także przyszli potencjalnie zainteresowani działalnością Inkubatora, studenci WSE kierunku zarządzanie.

Po części oficjalnej zaproszeni goście oraz studenci mieli możliwość zobaczenia efektów współpracy Wyższej Szkoły Europejskiej oraz Fundacji Polska Przedsiębiorcza oglądając nowe pomieszczenia AIP WSE połączone z Biurem Karier WSE.

Już teraz wszystkich zainteresowanych działalnością Inkubatora zapraszamy do kontaktu z Panią Anetą Milczarek, która odpowie na wszystkie Państwa pytania Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. kom.: 785 805 022; (pon.- pt. od 9:00 - 16:00)

Biuro Karier obserwując zmiany jednocześnie odpowiadając na potrzeby rynku pracy postanowiło włączyć się w organizację corocznych wydarzeń w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w celu przybliżenia studentom idei przedsiębiorczości.

  • Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2016

Zdjęcia

Program 14-20 Listopada 2016

  • Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2015

Już po raz siódmy Biuro Karier Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie włączyło się w organizację wydarzeń w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2015.W dniach 16-22 listopada br. odbyło się szereg bezpłatnych spotkań w murach naszej Uczelni.

  • Studenci z pomysłem na biznes mieli możliwość odbycia INDYWIDUALNEJ KONSULTACJI BIZNESOWEJ. Doradcy z AIP Kraków podpowiadali studentom m.in. jakie działania powinni podejmować aby zrealizować marzenia o własnej działalności gospodarczej.

Ponad 200 uczniów szkół średnich wzięło udział w wykładach otwartych:

  • PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W PIGUŁCE
  • DLACZEGO WARTO ZADBAĆ O SWOJE WYKSZTAŁCENIE?
  • JESTEŚ LEPSZY NIŻ MYŚLISZ. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ JEST W TOBIE to tytuł warsztatów podczas których młodzi ludzie mogli zdobywać wiedzę z zakresu kompetencji przedsiębiorczych i inteligencji emocjonalnej oraz dowiedzieć się jak powinni rozwijać swoje talenty i wykorzystywać ich potencjał.

Dziękujemy i zapraszamy w przyszłym roku!

Szczegółowy program pobierz poniżej!

  • Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2014

W dniach 17-23 listopada 2014 roku Biuro Karier Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, miało miejsce szereg bezpłatnych spotkań zorganizowanych w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2014 pod hasłem „Bo przedsiębiorczość ma wiele twarzy”.

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to ogólnoświatowa inicjatywa, której celem jest wspieranie i rozwijanie postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży. W tym samym czasie, na całym świecie, odbywają się tysiące inspirujących spotkań młodych ludzi z pracodawcami, mentorami i inwestorami. Biuro Karier Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, co roku włącza się w tę inicjatywę organizując na uczelni wydarzenia:

  • spotkanie warsztatowe RECEPTA NA SUKCES – CWANIACTWO CZY BUDOWANIE RELACJI?
  • wykład dla uczniów PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ W PIGUŁCE
  • wykład dla uczniów MATURA I CO DALEJ?
  • warsztat coachingowy JAK ZAKOCHAĆ SIĘ W PIENIĄDZACH I SPRAWIĆ, BY ZAKOCHAŁY SIĘ W TOBIE?
  • warsztat coachingowy MONEY COACHING - TALENTY ZA TALENTY
  • warsztat coachingowy START ZMIANA!

W wydarzeniach łącznie udział wzięło około 500 uczniów Szkół Średnich oraz ok. 180 studentów/osób w spotkaniach coachingowych.

Szczegółowy program pobierz poniżej!

  • Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2013

W wydarzeniach, zorganizowanych przez Biuro Karier WSE w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2013, łącznie uczestniczyło 493 osoby. Byli to studenci, absolwenci oraz słuchacze studiów podyplomowych WSE, studenci krakowskich uczelni, przedstawiciele firm, w tym partnerzy Biura Karier WSE oraz osoby zainteresowane przedsiębiorczością, zakładaniem i prowadzeniem własnych działalności gospodarczych. Liczną grupę stanowili uczniowie szkół średnich - łącznie udział wzięło 369 uczniów, w tym dla 150 uczniów zZespołu Szkół Zawodowych w Wadowicach wykładPrzedsiębiorczość w pigułce został przeprowadzony bezpośrednio w ich siedzibie.

Program wydarzeń ŚTP stworzył możliwość uczestnictwa w wykładach z zakresu zagadnień prawnych dotyczących tworzenia i prowadzenia przedsiębiorstw oraz kodeksu pracy (wykład przeprowadził przedstawiciel Państwowej Inspekcji Pracy), w warsztatach z coachingu kariery oraz sposobów radzenia sobie ze stresem, w grze Cashflow. Ponadto z dużym zainteresowaniem spotkała się dyskusja panelowa pt. Robienie interesu życia – czyli startupy oczami inwestorów i młodych przedsiębiorców.

  • Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2012

Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera, propagująca przedsiębiorczość wśród młodych ludzi, po raz czwarty włączyła się w organizację Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2012. Bogaty program wydarzeń, przygotowany przez Biuro Karier WSE, skierowany był do szerokiego grona odbiorców. Różnorodna tematyka, oraz zaproszeni prelegenci – eksperci w swoich dziedzinach, wzbudziła duże zainteresowanie.

Wykład wygłosili m.in. 

  • Roland Ayinda – Dom  Maklerski BDM
  • Marcin Bielówka - Krakowski Park Technologiczny
  • Dariusz Bembenek – Krakowski Park Technologiczny
  • Marcin Golec - Prawnik, specjalista ds. prawa gospodarczego
  • Kamila Golec – Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości
  • Sebastian Kolisz - Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości
  • Przemysław Kowalski - Kancelaria Finansowa Pyffel&Partners
  • Janusz Różanka - Doradca finansowy

W wydarzeniach zorganizowanych w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2012, przez Biuro Karier WSE, łącznie udział wzięły  522 osoby.

Studenci, absolwenci oraz słuchacze studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera. Studenci największych Krakowskich Uczelni: AGH; AWF; PK; UEK; UJ; CM UJ; UR. Przedstawiciele firm – w tym partnerzy Biura Karier WSE, oraz osoby zainteresowane przedsiębiorczością, zakładaniem i prowadzeniem własnych działalności gospodarczych. Liczną grupę stanowili uczniowie szkół średnich, m.in. XX Liceum Ogólnokształcące w Krakowie oraz Zespół Szkół im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, łącznie w wykładzie „Przedsiębiorczość w pigułce”udział wzięło 275 uczniów. Dla Zespołu Szkół w Wadowicach to już stały element programu nauczania.

Studenci WSE bardzo wysoko ocenili  turniej/gra Cashflow. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się wykłady:„Zagadnienia prawne dotyczące tworzenia i prowadzenia przedsiębiorstw, instytucji „ ; „Jak pozyskać środki na uruchomienie własnej działalności gospodarczej” oraz „ Efektywne techniki i narzędzia prezentacji pomysłów”.

Szczegółowy program pobierz poniżej!

  • Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2011

 

W wydarzeniach zorganizowanych przez Biuro Karier WSE w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości łącznie udział wzięło 290 osób, w tym studenci krakowskich uczelni WSE, UJ, UEK, AGH, osoby zainteresowane ideą przedsiębiorczości oraz uczniowie szkół średnich takich jak: XII LO w Krakowie, Zespół Szkół Ekonomicznych nr 2, Zespół Szkół im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach , Zespołu Szkół Mechanicznych nr 3 w Krakowie.

Wśród studentów największym zainteresowaniem cieszyło się seminarium pt. „Po pierwsze sprzedaż. Skuteczna motywacja. Proces sprzedaży. Techniki negocjacyjne." które poprowadził Tomasz Farny z Centrum Transferu Technologii Medycznych Park Technologiczny. 
Wśród uczniów szkół średnich największym zainteresowaniem cieszył się wykład przeprowadzony przez Sebastiana Kolisza, dyrektora Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości pt. „Z przedsiębiorczością za pan brat".

Partnerami WSE w ramach ŚTP było:

Centrum Transferu Technologii Medycznych Park Technologiczny,
Akademicki inkubator Przedsiębiorczości,
Firmę Click Community.

Szczegółowy program pobierz poniżej!

  • Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2010

 

W ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2010 Biuro Karier WSE zorganizowało szereg wydarzeń m.in. wykład dla uczniów: „Lekcja przedsiębiorczości w pigułce”, szkolenia dla studentów: „Dotacje na start firmy”, wykładu konwersatoryjnego dla nauczycieli: „Jak uczyć przedsiębiorczości”,  spotkania:  „Open Space Technology”. W tygodniu przedsiębiorczości łącznie uczestniczyło około 600 osób, w tym 2/3 uczniów.

Szczegółowy program pobierz poniżej!

  • Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2009

 

W dniu 19 listopada 2009 r. po raz pierwszy Biuro Karier Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera zorganizowało Dzień Przedsiębiorczości włączając się tym samym w nurt wydarzeń realizowanych od 16 do  22 listopada 2009 r. w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.

Poniżej przedstawiamy główne inicjatywy zaproponowane i zrealizowane przez BK WSE:

Aatrakcyjne i nowatorskie warsztaty z zakresu przedsiębiorczości dla uczniów i studentów. 

Celem tych działań była promocja idei biznesu i przedsiębiorczości w kształtowaniu własnej kariery oraz pomoc w rozwijaniu niezbędnych umiejętności.
 
Dyskusja panelowa dotycząca zakładania własnej firmy  

Kwestie poruszane w trakcie dyskusji:

  • Zatrudnienie – przyciąganie i zatrzymywanie wykwalifikowanych pracowników.
  • Marketing w sprzedaży – najważniejsze rzeczy do zapamiętania.
  • Plusy i minusy internetu w porównaniu z  kontaktem bezpośrednim („face to face”).
  • Pieniądze, biurokracja i podatki.
  • Samoorganizacja i  zarządzanie czasem.
  • Czego należy nauczyć przedsiębiorców.

Dyskusja była skierowana do wszystkich zainteresowanych zakładaniem działalności gospodarczej, prowadzących własny biznes oraz tych, którym idea przedsiębiorczości jest bliska.

Spotkanie „The Open Business Networking”

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele firm i organizacji zaangażowanych 
w działania realizowane w ramach  Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (AGH, WSE, SP 72, Cracow Life, Lunar Logic Polska, PMR, Gridwise Tech, IT w Krakowie, Cracow Network) oraz wszyscy zainteresowani.  
 
Miało ono na celu integrację środowiska biznesowego i było okazją  do wymiany doświadczeń i poglądów oraz nawiązania kontaktów. Dało również szansę społeczności biznesowej na łączenie się z następnym pokoleniem talentów.
Inspiracją dla naszego przedsięwzięcia były organizowane  „Enterprise Tuesday” 
w Cambridge oraz „First Tuesday” w Londynie.

Warsztaty, dyskusję panelową oraz  spotkanie „The Open Business Networking”  poprowadził znany promotor przedsiębiorczości Richard Lucas, prezes PMR Ltd.

PROJEKT ZAKOŃCZONY

„Absolwent – wiedza i profesjonalizm” projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach priorytetu IV, działania 4.1.1, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Istotnym elementem projektu rozwojowego Uczelni „Absolwent - wiedza i profesjonalizm” była realizacja trzymiesięcznych staży płatnych przez studentów kierunku zarządzanie, finansowanych ze środków UE.

Celem programu było pogłębienie i poszerzenie wiedzy teoretycznej, zgodnej z wybranym kierunkiem i specjalnością kształcenia, w obszarze szeroko rozumianego sposobu i metod zarządzania o wymierne praktyczne umiejętności, nabywane na poszczególnych stanowiskach pracy/staży, i wynikające z zakresu wykonywanych przez stażystę zadań

Serdeczne podziękowania kierujemy do Firm/Instytucji zaangażowanych we współpracę w ramach staży:

  • Agencja Reklamy Wenecja
  • Anronet Agencja Reklamowa s. c.
  • Bank PKO S.A. I O/Jarosław
  • Bconcept s.c. M. Wyszyńska S. Zębala
  • Duhabex Sp. z o.o.
  • DYSKRET POLSKA Spółka z o.o. Sp.k.
  • EURA 7 Sp. z o.o.
  • EVACO Sp. z o.o.
  • FOCUS POS Services
  • GAMABIK Sp. j.
  • Grupa Adweb
  • IGM Engineering Services Sp. z o.o.
  • INTERGEO Real Estate Development Sp. z o.o.
  • IQ Media
  • Kopalnia Soli w Wieliczce
  • Krakowski Park Technologiczny
  • Krakowskie Biuro Festiwalowe
  • KRAKOWSKIE CENTRUM BIUROWE PILOTÓW 2 Sp. z o.o.
  • Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego
  • Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego - Centrum Business in Malopolska
  • SATUS Venture Sp. z o.o.
  • Stowarzyszeniem Projekt: Polska
  • SYNTAJ Sp. z o.o. S.K.A.
  • Tesco Sp. z o.o.
  • Tomasz Pawłowski Content Plate
  • Tomek Zięciowski Photography
  • Tweeba sp. z o.o.



Anna Węglarz - opiekun staży i praktyk
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 12 683 24 71 

Załączniki:
Pobierz plik (Umowa Stażowa.pdf)Umowa Stażowa.pdf