Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta oraz Stowarzyszenie Programu MNiSW TOP 500 Innovators zainicjowały program szkoleniowo-mentoringowy TopMinds skierowany do studentówi doktorantów polskich uczelni, którzy kończąc studia planują swoją karierę w nauce, biznesie czy administracji publicznej. 

Edycja pilotażowa Programu rusza w marcu 2017 i potrwa do lipca 2017. W ramach Programu TopMinds mentorzy i eksperci - absolwenci Programu Fulbrighta oraz Programu MNiSW Top 500 Innovators - będą wspierać uczestników w podejmowaniu wyzwań i odnajdywaniu własnej ścieżki dla realizacji celów i zamierzeń, pomogą w rozwijaniu kompetencji interpersonalnych, a także wskażą sposoby na wzmocnienie poczucia wartości zawodowej i osobistej. Program oferuje udział w mentoringu indywidualnym, spotkaniach i wykładach z przedstawicielami różnych zawodów oraz szkoleniach z rozwijania kompetencji interpersonalnych.

Właśnie rozpoczęła się rekrutacja do tego programu, która potrwa do 10 lutego 2017. Program uzyskał patronat honorowy MNiSW. Partnerami Programu jest m.in. Ambasada USA w Warszawie iFundacja Perspektywy.

 

Udział w programie jest bezpłatny.

Program rozpocznie się w marcu 2017. Szczegółowe informacje o tej uniklanej inicjatywie znajdą Państwo na stronie internetowej www.topminds.pl oraz facebooku  

 

Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie serdecznie zaprasza wszystkich studentów do wzięcia udziału w panelu dyskusyjnym, który odbędzie się w języku angielskim, pt.: "Refugee crisis in the Middle East: Protracted and precarious situation of Palestine refugees in Focus” organizowanym przez UNRWA – Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Pomocy Uchodźcom Palestyńskim na Bliskim Wschodzie oraz Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Panel odbędzie się 26 stycznia 2017 r. w godzinach 15.00-16.30 w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie (ul. Dobra 56/66) w Sali nr 256.  

 

W panelu udział wezmą:

  • Mr. Pierre Krähenbühl, UN Under-Secretary General and UNRWA Commissioner-General
  • Ambassador Piotr Puchta, Department of Africa and Middle East, Ministry of Foreign Affairs
  • Dr. Patrycja Sasnal, Head of the Middle East and North Africa Project, Polish Institute of International Affairs
  • Panel moderated by Dr. Elzbieta Mikos-Skuza, Associate Professor of Public International Law at the University of Warsaw.

 

Osoby zainteresowane bardzo prosimy o zgłoszenie chęci uczestnictwa na adres e-mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP w Krakowie zaprasza na trzydniowy warsztat przeznaczony dla osób rozważających możliwość rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej.

Miejsce: Kraków, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Plac Na Stawach 1, godz. 10.00-14.00, sala 006 (na parterze).

Data: 25-27.01.2017

Program obejmuje trzy podstawowe obszary, nad którymi warto się zastanowić i poddać szczegółowej analizie. Są to: własne cechy i predyspozycje, pomysł na biznes oraz uwarunkowania rynkowe.

W trakcie zajęć uczestnicy:

  • dokonują bilansu własnych umiejętności i predyspozycji przedsiębiorczych,
  • poznają elementy biznes planu,
  • analizują szanse i zagrożenia realizacji przedsięwzięcia,
  • dowiadują się, jakie są formalności związane z rejestracją firmy,
  • poznają instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości.

 

Zajęcia aktywizacyjne i poradnictwo grupowe odbywa się w grupach minimum 8 - maksimum 16 osób.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, w przypadku rezygnacji z zajęć, prosimy o powiadomienie CIiPKZ WUP w Krakowie minimum na dzień przed dniem rozpoczęcia.

Na zajęcia można się zapisać z jednomiesięcznym wyprzedzeniem.

Zapisy: tel.: 12 42 40 738, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Autor: Marek Marczyk, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie

A jeśli ktoś zapyta Cię: gdzie widzisz siebie za 5-10 lat…? Szukasz swojej ścieżki zawodowej? Rozważasz różne opcje, ale nie wiesz która będzie dla Ciebie najlepsza?

Nasze warsztaty są właśnie dla Ciebie! 

 

Podczas warsztatów o przedsiębiorczości dowiesz się m.in.;

  • czym w ogóle jest przedsiębiorczość?
  • w co warto zainwestować czas, aby było to efektywny wybór?
  • co warto napisać w CV i w jaki sposób?
  • jak zmotywować się do robienia rzeczy (nie)możliwych - jak odnaleźć się na rynku pracy nie pracując na etacie
  •  i wiele innych

 

Do grona osób prowadzących zaprosiliśmy specjalistów z różnych gałęzi rynku pracy. Nie zabraknie czasu na dyskusje z prowadzącymi, zadawanie pytań i wspólne szukanie odpowiedzi.

Postaramy się przekazać Ci pakiet praktycznej i cennej wiedzy! 

Serdecznie zapraszamy!

 

Warsztaty odbędą się 17 stycznia (wtorek), w godzinach 9.30-16.30 przy ul. Wybickiego 3A (siedziba Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego)

Udział jest całkowicie bezpłatny.

 

Zgłoszenia można przesyłać za pomocą formularza

Ilość miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność nadsyłania zgłoszeń! Termin nadsyłania zgłoszeń: 12 stycznia (czwartek).

Serdecznie zapraszamy!

 

Kontakt: Magdalena Lubaś Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 663 000 040

Agnieszka Nelec Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 663 660 048

 

Warsztaty organizowane są w ramach międzynarodowego projektu wspierającego przedsiębiorczość wśród młodzieży „Entrepreneurial youth camp”

 

PLAN WARSZTATÓW:

9.30 – 10.00 Rejestracja uczestników
10.00 – 11.00 Oficjalne rozpoczęcie warsztatów, prezentacja projektu „Entrepreneurial Youth Camp”
11.00 – 12.00 Przedsiębiorczość… czyli? - dyskusja (Sebastian Kolisz – Inkubatory AIP)
12.00 – 12.30 Przerwa kawowa
12.30 – 13.30 Czym tak naprawdę jest „dobre CV”? (Sabina Malinowska – David Nolan) W co warto inwestować czas? (Zbigniew Pietrzak-Stocki – Infopraca)

12.50 – 16.00 Równolegle: indywidualne konsultacje CV (Sabina Malinowska, David Nolan)

13.30 – 14.15 Nasze bariery tworzymy sami, czyli o motywacji i robieniu rzeczy niemożliwych – spotkanie z osobą niewidomą (Marcin Patoczka – Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego)
14.15 – 15.15 Przerwa obiadowa
15.15 – 15.50 Etat nie jest dla każdego, czyli jak pracować poza pełnym wymiarem godzin (Anna Wilczyńska – blogerka i freelancer)
15.50-16.15 Twoje życie w Twoich rękach – dyskusja
16.15-16.30 Podsumowanie i zakończenie warsztatów

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP w Krakowie zaprasza na jednodniowy warsztat pt. "Sztuka planowania czasu".

Miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, plac Na Stawach 1. Warsztaty odbędą się w godz. 10.00-14.00 w sali 006 na parterze.

Data: 13.01.2017

Warsztat skierowany jest do wszystkich osób, które pragną nabyć umiejętność racjonalnego gospodarowania czasem i zwiększyć efektywność swoich działań.

Biorąc udział w zajęciach, uczestnicy:

  • poznają techniki zarządzania zadaniami,
  • dowiedzą się, jak uniknąć tzw. „pułapek czasowych",
  • rozwiną umiejętność wyznaczania priorytetów,
  • poznają zasady ustalania priorytetów i celów zawodowych,
  • dowiedzą się, dlaczego umiejętność zarządzania własnym czasem jest ceniona przez pracodawców.

 

Zajęcia odbywają się się w grupach minimum 8 - maksimum 16 osób.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, w przypadku rezygnacji z zajęć, prosimy o powiadomienie CIiPKZ WUP w Krakowie minimum na dzień przed dniem rozpoczęcia.

Na zajęcia można się zapisać z jednomiesięcznym wyprzedzeniem.

Zapisy: tel.: 12 42 40 738, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Działasz w obszarze edukacji globalnej lub pokrewnej? A może jesteś lokalnym/ą aktywistą/tką zainteresowanym/ą tymi tematami? Szukasz intensywnego oraz rozwijającego programu opartego na krytycznej refleksji i doświadczeniu pracy w krajach globalnego Południa? Polska Akcja Humanitarna zaprasza do kolejnej edycji programu GLEN. W tym roku szukamy w Polsce 6 uczestników/czek. Na zgłoszenia czekamy do 12 stycznia 2017 roku. Program jest bezpłatny.

GLEN to intensywny cykl edukacyjny dla osób zainteresowanych edukacją globalną. Składa się z międzynarodowych szkoleń z zakresu edukacji globalnej, strukturalnego rasizmu i etycznej komunikacji o kwestiach globalnych, 3-miesięczny staży w krajach globalnego Południa oraz działalności edukacyjne po powrocie. Do udziału w nim zapraszamy wszystkich, którzy lubią działać w lokalnym środowisku z myślą o wyzwaniach współczesnego świata, osoby chcące sprawdzić się w roli edukatora/ki lub aktywisty/tki po powrocie do Polski, o rozwiniętej umiejętności krytycznego myślenia oraz posiadające kwalifikacje do pracy w organizacjach goszczących podczas staży. Program skierowany jest do osób między 21. a 30. rokiem życia W 2017 roku oferujemy staże w Kamerunie, Ghanie, Ugandzie, Malawi i RPA.

Opisy staży i szczegółowe informacje o programie można znaleźć na stronie http://bit.ly/GLEN2017

Na każdy ze staży jadą dwie osoby (jedna z Polski oraz jedna z innego kraju europejskiego). Po powrocie ze staży uczestnicy/czki wolontariacko współpracują z zespołem edukacji PAH przez co najmniej rok. Staż jest tylko jednym z elementów przygotowawczych do działalności edukacyjno-aktywistycznej po powrocie.

Pamiętaj!

  • GLEN to nie wycieczka ani projekt z zakresu pomocy rozwojowej. To program edukacyjny.
  • Uczestnictwo we wszystkich spotkaniach i szkoleniach jest obowiązkowe.
  • Najważniejszym elementem programu jest twoja aktywność po powrocie. Pamiętaj o tym składając aplikację

serdecznie zapraszamy studentów Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera na indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym WUP.

Najbliższe spotkania odbędą się  20 stycznia 2017 w Biurze Karier (pokój B13), ul. Westerplatte 11:

Spotkanie1 -   godz. 10.00-11.00
Spotkanie2 -   godz. 11.00-12.00
Spotkanie3 -   godz. 12.30-13.30
Spotkanie4 -   godz. 13.30-14.30

Co daje indywidualne spotkanie z doradcą zawodowym:

  • będzie Ci łatwiej zaplanować przyszłość zawodową (podjąć decyzje o wyborze, zmianie zawodu, o szkoleniu czy przekwalifikowaniu);
  • będziesz mogła/ mógł rozpoznać zainteresowania i predyspozycje zawodowe za pomocą testów;
  • uświadomisz sobie, jakie masz atuty zawodowe i jak możesz je wykorzystać, szukając pracy i przygotowując dokumenty zawodowe;
  • nauczysz się prezentacji własnej osoby i przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą;
  • przygotujesz swoje CV oraz list motywacyjny;
  • zdobędziesz wiedzę przydatną do założenia firmy;
  • rozwiniesz umiejętności interpersonalne;
  • poznasz sposoby radzenia sobie ze stresem.

 

Zainteresowane osoby proszone są o przesłanie zgłoszenia do 18 stycznia 2017 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W zgłoszeniu należy podać: godzinę wybranego spotkania, imię i nazwisko, rok i kierunek studiów, nr telefonu kontaktowego.

 

Serdecznie zapraszamy studentów Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera na indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym WUP.

Najbliższe spotkania odbędą się 20 stycznia 2017 roku w Biurze Karier (pokój B13), ul. Westerplatte 11:

Spotkanie1 -   godz.   9.00-10.00
Spotkanie2 -   godz. 10.00-11.00
Spotkanie3 -   godz. 11.00-12.00
Spotkanie4 -   godz. 12.30-13.30
Spotkanie5 -   godz. 13.30-14.30


Co daje indywidualne spotkanie z doradcą zawodowym:
•    będzie Ci łatwiej zaplanować przyszłość zawodową (podjąć decyzje o wyborze, zmianie zawodu, o szkoleniu czy przekwalifikowaniu);
•    będziesz mogła/ mógł rozpoznać zainteresowania i predyspozycje zawodowe za pomocą testów;
•    uświadomisz sobie, jakie masz atuty zawodowe i jak możesz je wykorzystać, szukając pracy i przygotowując dokumenty zawodowe;
•    nauczysz się prezentacji własnej osoby i przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą;
•    przygotujesz swoje CV oraz list motywacyjny;
•    zdobędziesz wiedzę przydatną do założenia firmy;
•    rozwiniesz umiejętności interpersonalne;
•    poznasz sposoby radzenia sobie ze stresem.

Zainteresowane osoby proszone są o przesłanie zgłoszenia do18 stycznia 2017 roku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
W zgłoszeniu należy podać: godzinę wybranego spotkania, imię i nazwisko, rok i kierunek studiów, nr telefonu kontaktowego.

 

Aktywność społeczna zwiększa szanse na rynku pracy

Właśnie rusza rekrutacja do 13. edycji programu edukacyjnego Forum Odpowiedzialnego Biznesu - Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Program kierowany jest do studentów, spośród których wyłaniani są Ambasadorzy i Ambasadorki CSR. Rekrutacja trwa do 9. stycznia.

Każdego roku w ramach Ligi Odpowiedzialnego Biznesu działa grupa Ambasadorów CSR z całej Polski. Reprezentują oni swoje uczelnie, wspierając równocześnie ideę społecznej odpowiedzialności biznesu w najbliższym środowisku. I jak przyznają sami Ambasadorzy, ich zaangażowanie przynosi im nie tylko korzyści zawodowe, ale w znacznej mierze pozwala na rozwój umiejętności miękkich.

LOB w ocenie Alumnów

Networking jest zdecydowanie najważniejszym elementem Ligi. Prawie połowa (44%) alumnów tego programu przyznaje, że dzięki niemu nawiązała nowe kontakty, które ułatwiły im dalszą drogę zawodową, co pokazują badania “Alumni LOB” przygotowane w ramach jubileuszu “15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce” przez firmę badawczą PBS, na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

“Im większa aktywność społeczna podczas studiów, tym większe szanse na odnalezienie się na bardzo wymagającym rynku pracy. Na pewno nie jest to jedyny czynnik sukcesu, ale znacznie do niego może nas przybliżyć. Liga Odpowiedzialnego Biznesu takie możliwości stwarza. Dzięki między innymi szerokiej współpracy z przedstawicielami biznesu, odbywanym szkoleniom, a także własnej inicjatywie studenci budują nieoceniony kapitał relacji, ale również kompetencji miękkich” - komentuje wyniki Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Zdecydowana większość uczestników i uczestniczek badania „Alumni LOB” wskazała, że udział w programie pozwolił im na rozwój umiejętności związanych z zarządzaniem projektem. Ponad 70 %. z nich deklaruje, że bycie ambasadorem umożliwiło im zdobycie kompetencji w zakresie pracy w grupie i komunikacji. Wskazali również korzyści z umiejętności budowania koalicji, wystąpień publicznych i autoprezentacji. Dodatkowo LOB był dla nich znakomitą okazją do nawiązania nowych przyjaźni.

Aplikuj !

Do 9. stycznia 2017 studenci zainteresowani tematem CSR (ang. corporate social reposnsibility - społeczna odpowiedzialność biznesu) oraz chcący rozwijać się w ramach programu Ligi Odpowiedzialnego Biznesu oraz mogą przesyłać swoje zgłoszenia. Rekrutacja odbywa się przez formularz dostępny na stronie: www.lob.org.pl

 

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej WUP w Krakowie zaprasza na trzydniowy warsztat przeznaczony dla osób rozważających możliwość rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej.


"Własna firma - zanim zrealizujesz pomysł" - Kraków

Miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Plac Na Stawach 1. Warsztaty odbędą się w godz.10.00-14.00 w sali 006 na parterze.

Data: 14-16.12.2016


Program obejmuje trzy podstawowe obszary, nad którymi warto się zastanowić i poddać szczegółowej analizie. Są to: własne cechy i predyspozycje, pomysł na biznes oraz uwarunkowania rynkowe.

W trakcie zajęć uczestnicy:

   * dokonują bilansu własnych umiejętności i predyspozycji przedsiębiorczych,
   * poznają elementy biznes planu,
   * analizują szanse i zagrożenia realizacji przedsięwzięcia,
   * dowiadują się, jakie są formalności związane z rejestracją firmy,
   * poznają instytucje wspierające rozwój przedsiębiorczości.

 

Zajęcia aktywizacyjne i poradnictwo grupowe odbywa się w grupach minimum 8 - maksimum 16 osób.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, w przypadku rezygnacji z zajęć, prosimy o powiadomienie CIiPKZ WUP w Krakowie minimum na dzień przed dniem rozpoczęcia.

Na zajęcia można się zapisać z jednomiesięcznym wyprzedzeniem.

Zapisy: tel.: 12 42 40 738, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Autor: Marek Marczyk, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie