Zgłoś Zespół do miejskiego hackathonu- PRINT HACK
Gmina Miasto Rzeszów we współpracy z Katedrą Konstrukcji Maszyn Politechniki Rzeszowskiej informują o zmianie etapów hackathonu:
Harmonogram hackathonu:
Data
|
Zakres
|
Do 29.10.2022 r.
|
Zgłoszenia Zespołów (skład Zespołu 1-5 osób)
|
I etap poszukiwanie- prototypowanie pomysłów
|
Od 29.10 do 7.11.2022 r.
|
Prace Zespołów nad koncepcja platformy (Zespoły pracują zdalnie na koncepcją przy wsparciu Ekspertów i Jury w formie hybrydowej)
|
7.11.2022 r.
|
Zgłoszenie prezentacji do oceny Jury (prezentację projektu opracowanej koncepcji należy przesłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. nie przekraczając dnia tj. 7.11.2022 r.)
|
10.11. 2022 r.
|
Ocena projektów przez Jury- spotkanie z Zespołami od godz. 11:00 (Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab, ul. 3 Maja 13, I piętro)
|
II etap- inkubacji pomysłu
|
Od 11.11 do 30.11
|
Praca nad wdrożeniem pomysłu w przestrzeń Miasta
|
III etap- ewaluacja
|
8 grudnia
|
Prezentacja projektu
|
Wyzwanie: opracowanie platformy integratora druku 3D
Link do rejestracji https://forms.office.com/r/yrwArusfgv
Nagroda: wdrożenie testowe koncepcji wypracowanej przez Zwycięski Zespół
w przestrzeni Miasta jak również po II etapie Zespół otrzyma nagrodę w wysokości 50 000,00 zł brutto. Testowe rozwiązanie zostanie zaprezentowane podczas Finałowej Gali Rzeszowskiego StartUP MIX- 8 grudnia br.
Zespoły:
W skład każdego zespołu powinno wchodzić maksymalnie 5 osoby (istnieje możliwość pojedynczego zgłoszenia się i dołączenia do innego Zespołu).
Eksperci:
Zaproponowane i zaprezentowane podczas miejskiego hackathonu rozwiązania oceniać będzie Jury w składzie:
- dr hab. Grzegorz Budzik, Kierownik Jednostki w Katedrze Konstrukcji Maszyn Politechniki Rzeszowskiej (Przewodniczący),
- Dr inż. Andrzej Paszkiewicz, profesor uczelni w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, zakład Systemów Złożonych Politechniki Rzeszowskiej,
- Tomasz Kamiński, Wiceprzewodniczący Rady Miasta Rzeszowa,
- Sławomir Sołtys, B&M OPTIK Sp. z o.o.,
- Mateusz Majewski, Prosolutions,
- Zbigniew Bury, Dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa,
- Sławomir Świder, Zastępca Dyrektora Biura Obsługi Informatycznej
i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta Rzeszowa,
- Tomasz Skoczylas, Dyrektor Centrum Innowacji Miejskich- Urban Lab,
- Katarzyna Dybaś, Kierownik Referatu Marki Miasta Urzędu Miasta Rzeszowa.
Ocena koncepcji:
Członkowie Jury konkretne rozwiązania punktować będą pod kątem poprawności podejścia do tematu hackathonu, potencjału rozwojowego danego pomysłu, jego użyteczności oraz formuły i sposobu prezentacji. Dla zwycięskiej drużyny przewidziana jest nagroda główna w wysokości 50 000,00 złotych brutto.
Założenia:
Opracowanie platformy integratora druku 3D- takie zadanie wyznaczyli
dla uczestników miejskiego hackathonu organizatorzy, czyli Gmina Miasto Rzeszów
we współpracy z Katedrą Konstrukcji Maszyn Politechniki Rzeszowskiej.
Koncepcja Integratora Druku 3D (ID3D) zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i zastosowań systemów druku 3D dotyczących procesów edukacyjnych, badań naukowych, aplikacji przemysłowych, wytwarzania modeli w warunkach domowych oraz wielu innych obszarów obejmujących m.in. medycynę, reklamę, sztukę, wzornictwo czy muzealnictwo. Użytkownicy będą mogli zapoznać się z aktualną liczbą drukarek 3D zgłoszonych do platformy integrującej, potencjalnym zapotrzebowaniem na wydruki 3D oraz na wiedzę z obszaru technologii przyrostowych. Możliwa będzie wymiana doświadczeń w obszarze druku 3D jako forum dyskusyjne dedykowane dla różnych użytkowników drukarek 3D m.in. w zakresie edukacyjnym, naukowym, przemysłowym
i hobbystycznym. Zadaniem integratora będzie utworzenie platformy wiedzy zarówno
o druku 3D jak też w obszarach ściśle powiązanych do których należą modelowanie
3D-CAD, rekonstrukcja 3D, skanowanie 3D, obróbka programowa danych, projektowanie wirtualne i rzeczywistość wirtualna. Integrator będzie umożliwiał tworzenie wirtualnej galerii projektów i wydruków 3D w obszarach technicznych
i artystycznych.
Wprowadzanie danych do integratora będzie się opierało na dobrowolnym wypełnieniu formularza obejmującego dane techniczne systemów druku 3D, obszary działalności
i zastosowań, dane kontaktowe z uwzględnieniem prawnych aspektów przetwarzania danych podmiotowych i osobowych.
Dodatkowo ID3D powinien posiadać panel administracyjny, który pozwoli uzupełniać bieżące dane, a administrator systemu będzie je zatwierdzać. Dane po akceptacji automatycznie będą aktualizowane na portalu.
Dodatkowe wymagania dla ID3D to: formularz zgody na administrowanie danych oraz dostępność dla osób niepełnosprawnych.
Platforma powinna obejmować m.in. obszary:
- Edukacja – informacje dotyczące szkół, które posiadają systemy druku 3D oraz niezbędną wiedzę oraz narzędzia do ich stosowania; informacje dotyczące wykorzystania drukarek 3D w procesach edukacyjnych; wskazanie możliwości wykorzystania druku 3D w aspektach życia codziennego – od pomysłu
do realizacji.
- Badania Naukowe – stan aktualnie prowadzonych badań naukowych z zakresu druku 3D oraz w obszarach ściśle powiązanych z modelowaniem 3D – CAD, inżynierią odwrotną, skanowaniem 3D, obróbką danych, inżynierią produkcji, itp.; możliwość wykorzystania wiedzy na podstawie otrzymanych wyników; pomoc zarówno z zakresu wiedzy i doświadczenia jak również wykorzystania zaplecza sprzętowego innej instytucji.
- Przemysł – integracja przemysł – nauka – edukacja; wymiana doświadczeń; wsparcie merytoryczne (wymiana doświadczeń między różnymi grupami interesariuszy – często podczas poszukiwania rozwiązania); świadczenie usług
z zakresu druku 3D jak również innych obszarów ściśle powiązanych.
- Hobby – dzielenie się swoimi zainteresowaniami z zakresu druku 3D, nowymi rozwiązaniami, dodawanie i pobieranie modeli (prac) przez użytkowników, dzielenie się doświadczeniami, pomoc w rozwiązywaniu problemów zaplecza domowego druku 3D i związanych z nim elementów, udostępnianie informacji
i nowinek dotyczących druku 3D.
- Sztuka – wskazanie możliwości wykorzystania druku 3D w sposób kreatywny
w sztukach wizualnych, wzornictwie przemysłowym oraz w szerzeniu druku 3D w praktykach artystycznych; wykorzystanie inżynierii rekonstrukcyjnej 3D oraz druku 3D w celach odbudowy np. zniszczonych dzieł sztuki.
- Medycyna – informacje dotyczące wykorzystania druku 3D w aspektach medycznych; wskazanie możliwości aplikacji druku 3D w medycynie; pomoc
w wykonaniu lub zaprojektowaniu struktur anatomicznych.
- Galeria projektów i wydruków 3D.
- Inne aplikacje – pozostałe aspekty i możliwości wykorzystania druku 3D; konferencje, targi, konkursy tematyczne itp..
Adres siedziby:
CENTRUM INNOWACJI MIEJSKICH - URBAN LAB
ul. 3 Maja 13, 35-030 Rzeszów
Tel.: (+48) 17 748 40 75
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.